اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود
اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود

مسیر آبشار اخلمد پاک‌سازی شد


مسئول میراث فرهنگی چناران:
مسیر آبشار اخلمد پاک‌سازی شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چناران گفت: مسیر 5/2 کیلومتری روستا تا آبشار اخلمد پاک‌سازی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل میراث فرهنگی، ‌صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، مهدی روحانی اظهار داشت: این مسیر به مرور زمان به دلیل حجم غیر قابل تصور زباله داخل رودخانه و اطراف آن که حاصل رعایت نکردن بهداشت محیط توسط یک میلیون نفر گردشگر است، وضعیت نامناسبی به خود گرفته بود. 


وی ادامه داد: جمع آوری زباله‌ها چندین بار با همکاری مسئولان شهرستان انجام شد که متاسفانه به علت مقطعی بودن جواب‌گو بوده در نتیجه با تامین اعتبار و نیروی لازم در طول مدت 4 روز کاری حجم قابل ملاحظه‌ای زباله جمع‌آوری شد. 
روحانی ادامه داد: از 2.5 کیلومتر مسیر پیش بینی شده تعداد 600 کیسه 50 کیلویی و به عبارتی 4 تن زباله جمع آوری شد که با مساعدت بخشداری مرکزی و دهیار روستا به خارج از روستا انتقال یافت. 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار نیز گفت: فرهنگیان خراسانی 18 مرداد ماه شهاب باران را در آسمان منطقه کویری سبزوار از کاروان‌سرای مزینان رصد کردند. 
حشمت ا.. متین‌فر اظهار داشت: این تور 120 نفره با حضور فرهنگیان و علاقه مندان به طبیعت و نجوم و با همکاری اداره آموزش و پرورش برگزار شد. 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سبزوار تاکیدکرد: در این تور یک روزه علاقه‌مندان علاوه بر رصد شهاب باران از تعدادی از آثار تاریخی شهرستان دیدن کردند. 
متین‌فر مدت زمان این تور را 20 ساعت که تا 5 صبح روز بعد ادامه داشت برشمرد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد