اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود
اخلمد / اخلومد

اخلمد / اخلومد

منطقه ای سر سبز از رشته کوه های بینالود

زیباسازی مسیر آبشار اخلمد


مدیر بنیاد مسکن چناران:
زیباسازی مسیر آبشار اخلمد سبب افزایش گردشگر شده است

خبرگزاری فارس: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چناران گفت: مسیر 2 هزار و 500 متری جاده آبشار اخلمد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان بهسازی و زیباسازی شده که این مهم سبب افزایش گردشگر شده است.

مجید نجاتی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در چناران گفت: قبل از اجرای سنگ فرش و بهسازی آبشار اخلمد مسافران و گردشگران با مشکلات عدیده روبه‌رو و به دلیل سخت بودن مسیر گاه از رسیدن به آبشار منصرف می‌شدند. 

وی افزود: عملیات اجرایی این طرح از سال 1386شروع و در سال 1388 به بهره‌برداری رسید و کل اعتبار مبلغ 3 میلیارد و 893 میلیون ریال بود که از محل اعتبارات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی بوده است. 
نجاتی اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه شامل 5 هزارمتر سنگ فرش 600 متر دیواره‌سازی جان‌پناه 700 مترمکعب خاکبرداری، 2 هزار مترمکعب مخلوط ریزی 800 متر مکعب لاشه چینی دیوار حائل، اجرای 10 عدد سرطاق آلاچیق پل فلزی قوسی روی رودخانه احداث مخزن و لوله‌کشی آب به طول 800 متر و احداث شش ایستگاه آبنما، تهیه و نصب 40 سطل زباله و میز و نیمکت در طول مسیر از جمله کارهایی‌ست که به منظور سهولت استفاده مسافران و گردشگران انجام شده است. 
وی افزود: طرح هادی این روستا قبل از این طرح پایان یافته بود و با طرح جدید بهسازی آبشار منطقه ییلاقی و طبیعت زیبای روستای اخلمد فضایی زیبا و دل‌انگیز برای مردم منطقه و گردشگران و مسافرانی که به قصد تفریح در فضای طبیعی به محل مراجعه می‌کنند، خواهد شد. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد